در هنگام اضافه کردن آیکون ها به رابط کاربری، حتما آیکونی را انتخاب کنید که معنی و عملکرد را به صورت واضح و صحیح منتقل کند چراکه در غیر این صورت باعث سردرگمی شده و به یک مانع شناختی برای کاربران تبدیل میشود.
همچنین دقت داشته باشید در جاهایی که هدف استفاده از آیکون مشابه است، از یک آیکون ثابت استفاده کنید. برای مثال در یک اپلیکیشن فروشگاهی برای قسمت تنظیمات پنل کاربری و تنظیمات کلی اپلیکیشن که هر دو قرار است بیانگر یک سری شخصی سازی ها باشد از یک آیکون ثابت مانند نماد یک چرخدنده یا ... استفاده کنید.
ناحیههای خالی در بهبود تجربه کاربر بسیار سودمند هستند اما اغلب نادیده گرفته می شود؛ منظور از ناحیه خالی در اینجا فضای خالی بین آبجکت ها طراحی نیست بلکه منظور قسمت هایی هستند که در ابتدای ورود کاربر به سایت یا اپلیکیشن خالی میباشند و کاربر میبایست پس از چندین اقدام آن فضا ها را پر کند. ملموس ترین مثال هنگام نصب اینستاگرام است، وقتی که برای اولین وارد اینستاگرام میشویم به علت نداشتن فالور، اینستا به جای نشان دادن تعداد صفر فالور در شروع که چندان حس خوبی را منتقل نمیکند، پیشنهاد دنبال کردن تعدادی از افراد مشهور و سرشناس را میدهد.
سعی کنید همیشه قبل از انجام یک اقدام خاص که میتواند عواقبی داشته باشد، کاربر از جزییات آگاه کنید؛ باید قبل از فشار دادن دکمه به کاربر اطلاع دهید که قرار است چه اتفاقی رخ دهد. برای مثال دکمه حذف حساب کاربری را مثال میزنیم، شما قبل از فشردن دکمه توسط کاربر باید او را آگاه سازید که مثلا با حذف حساب کاربری، تمامی اطلاعات کاربری شما با این اکانت برای همیشه از بین خواهد رفت؛ چرا که برخی کاربران تازه وارد مفهوم خروج از حساب و حذف حساب را به اشتباه برداشت میکنند.
استفاده از این ویژگی برای اقدامات غیرقابل برگشت مانند حذف دائم ضروری میباشد. همچنین بهتر است برای همچین مواردی بعد از فشردن دکمه یک تاییدیه ثانویه از کاربر دریافت کنیم .